Obsahová náplň seminárov sa zameriavala na novinky a trendy v marketingu. Seminár bol tak mimoriadnym prínosom pre všetkých zúčastnených a poskytol im neoceniteľný zdroj informácií dôležitých pre ich praktické využitie a získanie konkurenčnej výhody na trhu.
Súčasťou každého bloku bola interaktívna diskusia Prof. Philipa Kotlera s účastníkmi. Mohli priamo z úst svetového “guru” získať odpovede na otázky, ktoré im konkrétne pomohli v ich firmách, alebo zistiť kam smeruje marketing a pripraviť sa na trendy, ktoré, ako je dnes už jasné, nás neminuli.
Obsah (témy) seminára Marketing v pohybe 2007
- Marketing verzus predaj – ako zlepšiť ich vzťahy a vzájomnú spoluprácu
- Lojálni zákazníci ako výsledok uplatnenia holistického marketingu
- Výber víťaznej stratégie
- Pomocou laterálneho marketingu k objaveniu nových nápadov na nové produkty
- Nové komunikačné nástroje v marketingu a ich využitie
- Posun k high-tech marketingu, digitálna ekonomika
Obsah (témy) seminára Iniciatívy marketingu v novej ekonomike 2002
Hybné sily novej ekonomiky
- Prebytočná výrobná kapacita a hyperkonkurencia
- Rastúca sila zákazníkov
- Dominancia distribútorov nad výrobcami
- Nárast digitalizácie a internetu
- Rýchly rast distribučných kanálov a médií
- Globalizácia a vzájomná globálna závislosť
- Recesia a technologický pokles
- Fúzie a aliancie
Strategický marketing – začiatok
- Spôsoby budovania zákazníckej rovnosti
- Rozvíjanie “zrozumiteľnej” firmy a pozicionovanie produktu
- Stratégie a taktiky budovania vašej značky
- Vzťah medzi stratégiou budovania značky a misiou spoločnosti
- Budovanie značky vyžaduje viac než reklamu
- Hlavné taktické nástroje brandingu
Využitie databázového marketingu a CRM
- Budovanie a práca s databázou vašich zákazníkov
- Odhad ziskovosti zákazníkov a ich celoživotnej hodnoty
- “One-to-one marketing” keď funguje a keď nefunguje
- Internet a jeho využitie v súčasnosti
- Internet znamená viac ako e-commerce
- Internet poskytuje nové príležitosti
- Internet v službách marketingu
Zlepšenie efektívnosti komunikačných a distribučných kanálov
- Reklama je obsiahlejšia než 30 sekundový komerčný oznam
- Public Relations, váš nízkonákladový, vysoko účinný nástroj
- Naplnenie prísľubu značky integráciou marketingovej komunikácie
- Riadenie viacerých distribučných kanálov a meranie ich efektívnosti